Bijna zover: fietsen
in een passende doos en alles wat meegaat bij elkaar. Kost even wat denk
doe en afstreep werk, maar het lukt uiteindelijk om met minimale bagage binnen
de 30 kg te blijven. De ingepakte fiets alleen al is 25 kg. Wat
betreft het inpakken in de doos: gezien het maximum van 300cm (h+l+b) kost dat
wel wat pas werk. Stuur en zadel eraf, voorwiel eruit. Toch fijn die "workshop"
bij de fietsleverancier! Tevoren
genoteerd en gefotografeerd: de standen van stuur en zadel. Het wiel past naast
de fiets , bubbelplastic en isolatie buizen als bescherming. 1 backroller en de
stuurtas gaan erbij, evenals de inhoud van de fietstas, verdeeld over een
aantal kleine pakketjes die de bodem vullen. Helm op de top, iets bijvullen en klaar (klinkt lekker simpel,
maar we zijn wel een dag verder).
De andere backroller gaat mee als handbagage. Back to basic: beetje afzien met een minimum aan bagage.
Op de foto is Arco's mobiele energiecentrale zichtbaar: optimaal gebruik maken van wat de natuur te bieden heeft.
Wat betreft onze AWOL, dat is natuurlijk een beetje dubbel
bedoelt, zoals sticker op de dozen laat zien (je zult deze vaker tegen komen!).
AWOL staat ook voor Asian Way Of Life, onze "reisleider" in dit
avontuur. Het mooi gedetailleerde route boekje hebben we inmiddels doorgespit en
gebruikt als leidraad voor het samenstellen van een eigen reisgids met
achtergrond info en todo/tosee dingen. De reis gaat leven en de vraag rijst:
"is 30 dagen wel genoeg"?, maar ook: "zijn wij fit genoeg om die
heuvels en bergen allemaal aan te kunnen"? 1500m stijgen, 7% gedurende 5km,
10%........ De tijd zal het leren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten